Menu Content/Inhalt
Főoldal
Képes gyermekjogok - projekt PDF Nyomtatás
 A Kanadai Nagykövetség, az Oktatási Jogok Biztosának Hivatala és a Vizuális Világ Alapítvány közös szervezésében zajlott az a projekt, melynek - eddigi tevékenysége alapján - meghívásos résztvevője lehetett iskolánk.
A program célja az volt, hogy a diákok mélyítsék a gyermekjogokról való tudásukat, s felhívják annak fontosságára a társadalom figyelmét is.
Konkrét feladatukat érdekes módon tudták meg a projektben résztvevő iskolák: az 1989-től életben lévő gyermekjogi egyezmény pontjait kisorsolták közöttük. Tamara Guttmann, Kanada magyarországi nagykövetének videoüzenetéből értesültek az ÁVG-sek is arról, hogy az ENSZ által elfogadott dokumentum 6-os pontját kell képi formában, szabadon választott technikával megjeleníteniük. Így a gazdasági és szexuális kizsákmányolással, illegális örökbefogadással és gyermekkereskedelemmel szembeni védelemre irányult az alkotási folyamat.
A projekt résztvevőinek kiválasztásakor nem a rajzos adottságok megléte volt a szempont, hanem a diákok eddigi ÁVS-s jelenléte, nyitottságuk az inspiráló feladatra (a hat-, öt évfolyamos és AJTP-s képzési típusokból). A 15 fős csoport - némi ráhangoló tevékenység után - önállóan alkotott, majd alkotásaik bemutatása, befogadása következett egy tréningen. A klasszikus rajzverseny és a reflexiós foglalkozások ötvözetévé vált így a projekt.
A két hónapos munka során nyomon követhették egymás tevékenységét a résztvevő iskolák, hisz a facebook-on zárt kommunikációra volt lehetőségük.
Már szakértő zsűri is értékelte az alkotásokat: Cakó Ferenc grafikus, animációsfilm-rendező; Horváth Bálint, Kalocsa ifjúsági polgármestere; Izsák Rita, az ENSZ Kisebbségi Ügyekért Felelős Független Szakértője, a budapesti Tom Lantos Intézet igazgatója; Peter Flegel, a kanadai Michaëlle Jean Foundation kommunikációs és programszervezési tanácsadója, civil jogi aktivista és zenész. Kíváncsian várjuk, döntésük alapján, mely képekből készül papíralapú képeslap.
A feladatmegoldás, a közösségi oldalon való együttműködés oly eredményes volt, hogy extra programelemként egy június végi találkozó is szerveződik, így a személyes kapcsolatteremtés is lehetőséggé lesz az eltérő szociális és kulturális hátterű iskolákat képviselők között.
A projektben résztevő ÁVG-sek (képeik az iskola aulájában láthatók): Ambrus Alexandra, Becse Ábris, Csipkés Csaba, Dékány Lea, Farkas Balázs, Kovács Balázs, Kovács Kende, Körmendi Eszter, Mizsák Anita, Molnár Anna, Molnár Klaudia, Nagy Márton, Pusztai Enikő, Tábori Regina, Tóth Zsófia.
A projektben résztvevő iskolák: ÁMK Egressy Béni Általános és Alapfokú Művészeti Iskolája, Mezőcsát, Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium, Sárospatak, Budapest Főváros Önkormányzatának Kossuth Zsuzsa Gyermekotthona és Általános Iskolája, Bicske, Gyengénlátók Általános Iskolája, EGyMI és Diákotthona, Budapest, Handler Nándor Szakképző Iskola, Sopron, Lauder Javne Zsidó Közösségi Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Szakközépiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Budapest, Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Budapest, Művészeti Szakközépiskola, Szombathely, Prizma Általános Iskola és Óvoda, EGyMi, Budapest, Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája, Általános Iskolája, EgyMI, Nevelési Tanácsadója, Diák- és Gyermekotthona, Kaposvár.

Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa a következőkkel köszönte meg az együttműködést, az ösztönző, kreatív munkát: „…Fontosnak tartom, hogy már a kezdetektől részt vettek velünk e rendhagyó kísérletben, amely a program tapasztalatait hallva és az elkészült alkotások mély gondolatiságát látva érzésem szerint elérte célját. Bízom abban, hogy a program által elindított párbeszéd és a közös munka során szerzett tapasztalataik meghatározóvá válnak, és biztos „kezdő lépésként” szolgálnak a demokrácia és az emberi jogok elveit tiszteletben tartó aktív állampolgárságra neveléshez…”
 
 
< Előző   Következő >